Sprzedawanie linków
Aby pozycjonowanie strony internetowej skończyło się sukcesem musi prowadzić do niej dużo linków z różnych źródeł. Z uwagi na coraz większą konkurencję w branży SEO coraz bardziej pożądane, kierujące na pozycjonowaną stronę linki zyskały wartość niemalże biznesową.
Rynek SEO w Polsce jest rynkiem bardzo dynamicznie rozwijającym się i aby nadążyć za tym rozwojem i pozyskiwać odpowiednią ilość linków niekiedy trzeba pozyskiwać linki drogą kupna. Sprzedaż linków ma sens tylko wtedy, kiedy dostawca jest sprawdzony i uczciwie podchodzi do tematu oferując przestrzeń na wartościowych stronach.
Nie warto kupować linków od właścicieli niewiele wartych farm linków, spamerskich stron powstałych jedynie jako pozycjonerskie zaplecze. Pojawiająca się nagle duża ilość linków przychodzących z niewart ościowych stron może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego-może drastycznie obniżyć pozycję pozycjonowanej w ten sposób strony.
Kupowanie linków przychodzących, jeśli oczywiście kupuje się je z zaufanego i sprawdzonego źródła może mieć pozytywny wpływ na pozycję strony i generować ruch na niej.